الثلاثاء، 30 يونيو 2009

بضــــــــــــــــــــــــــــان

أهلاً بكم
أبضن شعور في الدنيا لما تحس انك مبضون،و الأبضن انك تبقي مش عارف إيه السبب.
هل مشروع التخرج إللي مناقشته كمان أسبوع و ما أعرفش عنه حاجة؟ هل درجة العملي الخرة إللي أخدتها ظلم نتيجة معيد خول و غير منظم؟ هل خوفي من بكرة لما أتخرج هأعمل إيه في حياتي؟ ولا جايز أبويا إللي منفضلي و منفض للدنيا و إللي فيها ولا أمي إللي دايماً تحاول تتطلعني أنا الغبي و هي الذكية. من ساعة ما بطلت حشيش و أنا مبضون، بصراحة كان مسلي نيك ، بس بطلته عشان انا مش هأفضل أضحك علي نفسي و أتبنج علي طول.
قلت أنا لازم أبطله و أواجه مشكلاتي بقلب جامد و بشجاعة باسلة، و يا ريتني ما بطلت.
أنا أخر مرة شربت كان يوم سبت ، ريحت أحد و اتنين و ثلثاء، يوم الأربعاء بقي و يا له من يوم،فوجئت بأنني كنت فعلاً في غفلة و الحشيش كان مهبطني و مخليني هربان من مصايب مش مشاكل، و لغاية النهاردة عايش في نفس البضان...الكلام ده بقاله دلوقتي حوالي شهرين و نص.صحيح فاضل عليه أسبوع و هايخلص بس بعد ما اتنكت و طلع دين أمي و لسة هاتناك كمان و كمان. ربنا يستر بقي، أرجع و أقول ان سلامة نيتي و عدم تقديري لخطورة ذلك الوباء المحيط المسمي بالفهلوة هو السبب في ذلك.عادي اي نعم اتناكت و خسرت فلوس و وقت و حرقة دم و أعصاب بس معلهش مين بيتعلم ببلاش؟
هأنزل أشرب لي حجرين معسل مع عمرو جايز أروق شوية...عمرو طيب و جدع نيك، بس هايف، كل دماغه في القهوة و الدومونو و المعسل. ما بيحبش و ما يعرفش يعمل حاجة إلا دوول ،بس انا بأحبه و هو جدع.بس شلته بضان بت وسخة، مع ان فيها صيادلة و مهندسين بس ولاد دين كلب و بهايم..عموماً كس أمه علي كس أمهم أنا أصلاً بأنزل عشان أشرب معسل.
سلام
>>>

هناك تعليقان (2):

  1. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  2. تحياتى لمن صنع هذه المدونة البضان اصبحت شئ لا يستطيع الانسان الابتعاد عنه فهى بالتأكيد ادمان بكل ما تحمل الكلمه من معنى ولذلك ادعوكم لمشاهدة موقع يحتوى على مواقف يوميه لبنات وشباب مبضونين من الحياه موقع طريف ندعوكم للمشاركه به http://www.bdaan.com

    ردحذف