الأربعاء، 1 يوليو 2009

عالقهوة.

عجبتني قوي فكرة التدوين دي ، و الأجمد من كدة ان مدونتي ماحدش يعرفها أصلاً.. بقيت بأحب أرصد كل ما يدور بداخلي و كل المواقف المميزة إللي بتحصللي علي مدار اليوم.

نزلت كالعادة عالقهوة لقيت عمرو قاعد مستني دوره في عشرة الدومونو، الترابيزة عليها أربعة بيلعبوا و حواليهم بتاع عشرة بيتفرجوا،تقولش فيلم سكس ، و بعدين لقيت ترابيزة تانية عليها ناس تانية من صحابي برضه ، إسلام و مصطفي و عم أسامة و واحد رابع كدة من رواد القهوة تحت سن المعاش.رُحت قعدت علي ترابيزة لوحدي و حسن جابلي الشاي و محمد جابلي الشيشة.عمرو جه قعد معايا و قعد يشتكيلي من أبوه و بضانه و معاملته السيئة و كل ما أحاول أقدم له حل يحط العقدة في المنشار و يقفل المواضيع في وشي حتي لما جه هيثم و فضل يحاول معاه و هو زي ما هو. هيثم راح علي ترابيزة الدومونو و عمرو قام يجيب أكل، قلت له يجيب لي معاه الإندرال.
لأول مرّة من زمان تطلب معايا ألعب دومونو، لعبت عشرتين كسبت واحدة و خسرت التانية بس بعد ما كنت قربت أكسب.رجعت البيت عملت كمان بروفة عالبريزينتيشن إياها دي، البروفة كانت مش بطالة و الله. ربنا يستر بكرة بقي و أعرف أتكلم قُدام الناس و ما يبقاش شكلي خول.ما فيش مانع إنني أعمل كمان بروفة أخيرة قبل ما أنام عشان خاطر أتأكد أنني أتقنتها و عملت إللي عليا ف دين أبوها.يلا هانت خلاص ربنا يعدي الأيام علي خير.
بكرة إنشاء الله بعد ما أرجع هأكتب عاللي حصل لي...يا رب بس يكون خير و ما أرجعش مبضون.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق